Home >> Jedlo,Varte zdravo >> Vyskúšajte rastlinné mlieka. Sú zdravšie ako kravské
Vyskúšajte rastlinné mlieka. Sú zdravšie ako kravské

Vedeli ste, že aj mlieko si zaslúžilo svoje miesto medzi medzinárodnými dňami? Áno, je to presne 16.5. Oslavuje sa od roku 1957. I keď je tento sviatok prevažne o živočíšnom mlieku, my vám predstavíme 3 rastlinné, ktoré sú pre vás oveľa prospešnejšie a viete si ich vyrobiť doma.

Ovsené mlieko

Je jednoducho stráviteľné, obsahuje veľa vlákniny a má nízky glykemický index, preto je vhodné aj pro diétach. Z bežných obilnín obsahuje najviac tuku (5-7%). Zložením je podobné kravskému mlieku, avšak neobsahuje laktózu, lepok či cholesterol, preto je vhodné pre každého. Naopak sa v ňom nachádza množstvo prospešných vitamínov (B a E) a minerálov (mangán, selén, magnézium, meď, zinok). Ideálny pre pitný režim.

Pozitívne účinky:
– Regenerácia pre nervový systém
– Pomoc pri odvykaní od antidepresív a sedatív, alkoholu či cigariet
– Uterotonikum
– Liečba pri sterilite a impotencií
– Posilnenie organizmu v rekonvalescencii
– Pri podráždenom žalúdku
– Pri divertikulitíde
– Pri zápche
– Upokojenie podráždenej pokožky
– Prevencia srdcovo-cievnych ochorení
– Znižovanie cholesterolu
oat-1178444_1920
Ako si ho vyrobiť?
Na výrobu ovseného mlieka potrebujete iba ovsené vločky a vodu.
2 hrnčeky ovsených vločiek zalejte litrom studenej vody a nechajte cez noc postáť, občas premiešajte. Na druhý deň zmes rozmixujte a pretlačte cez bavlnenú plienku alebo jemnú gázu. Ak sa vám mlieko bude zdať príliš husté, nabudúce môžete pridať viac vody.

Ryžové mlieko

Možno ho pripraviť z akejkoľvek ryže, čo sa odráža na chuti mlieka, no najchutnejšie je z ryže Basmati. Má nízky glykemický index a veľa prirodzeného cukru, preto ho pijú hlavne športovci. Neobsahuje žiadnu laktózu ani cholesterol. Nachádza sa v ňom množstvo vitamínov (B, C, E, K) a minerálov (molybdén, zinok, mangán, meď, selén, sodík).

Pozitívne účinky:
– odstraňuje plynatosť
– normalizuje kyslosť organizmu
– prevencia kardiovaskulárnych ochorení
– pri tráviacich ťažkostiach
rice-1174272-1598x1062
Ako si ho vyrobiť?
Ryžu namočte do vody na minimálne 24 hodín a nechajte uloženú v chlade. Občas premiešajte. Na druhý deň vodu zlejte a doplňte čerstvou v pomere 1:4. Zmes rozmixujte a preceďte cez jemnú gázu. Podľa chuti môžete pridať viac vody. K zmesi ešte pridajte kvalitný, za studena lisovaný slnečnicový olej, štipku soli a podľa chuti rastlinného sladidla.

Makové mlieko

Mak obsahuje až 12x viac vápnika ako kravské mlieko. Avšak nie každému robí konzumácia maku dobre, preto treba začať s pitím makového mlieka opatrne. Má jemne horkastú alebo kyslastú chuť, podľa druhu maku. Obsahuje mnoho vitamínov (E, C) a minerálov ( železo, mangán, zinok, meď, selén, fosfor, draslík, sodík, draslík).

Pozitívne účinky:
– pri strese
– pri pocite vyčerpanosti
– pri bolestiach hlavy
– pri reume
– pri dýchacích ťažkostiach
– zlepšuje imunitu
poppy-poppy-capsules-dry-38443
Ako si ho vyrobiť?
100g maku nechajte cez noc lúhovať v studenej vode. Na druhý deň sceďte a dolejte do 300ml čistou vodou. Zmes rozmixujte a dolejte vodou do 1 litra. Pridajte štipku soli a dochuťte rastlinným sladidlom. Sceďte cez jemnú gázu a uchovajte v chladničke.


pošli na vybrali.sme.sk

[Spolu: 1 Priemer: 5]
Značky

autor

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

  • o nás

    Tento unikátny web-magazín je bohatý na všetky témy prírodného životného štýlu, o ktorých chcete a potrebujete vedieť. Viac nemusíte prehľadávať google. Prírodná krása, zdravé jedlo, fitness, prírodné liečivá, eko domácnosť či eko stavby - to všetko máte na jednom mieste. Rady, tipy, triky, rozhovory, odborné články, PR články, životné príbehy... stačí čítať.
     
    UPOZORNENIE
    Publikované informácie o zdraví nenahrádzajú liečbu kvalifikovaným lekárom.

  • štítky

  • Kontakt

Top