Home >> Jedlo >> Vyskúšajte ako dobre vám urobia semiačka
Vyskúšajte ako dobre vám urobia semiačka

Nedávno sme si predstavili orechy a oriešky a ich pozitívne účinky na ľudský organizmus. Ale poznáte aj semienka, ktoré na človeka pozitívne pôsobia? Dnes vám predstavím zopár druhov a aj to prečo by ste ich mali zaradiť do svojho jedálnička. Okrem toho, že všetky obsahujú vodu, sacharidy, bielkoviny a vlákninu, tak prispievajú k zdraviu aj ďalšími vitamínmi a minerálmi.

Slnečnicové semienka

Pochádzajú zo slnečnice ročnej, ktorá má širokospektrálne využitie. Jedávajú ju ľudia, vyrába sa z nej olej, ale vyrába sa z nej aj krmivo pre hospodárske zvieratá. Slnečnicové semienka obsahujú  dôležité živiny a to vitamíny A, B1, B2, B3, B6, E kyselinu listovú, pantoténovú, linoleovú, betakarotén, železo, vápnik, horčík, fosfor, draslík, meď, molydén, sodík, selén, zinok, chróm, biotín, omega-3 a -6. Tieto semienka majú silné antiseptické účinky, znižujú vysoký cholesterol aj vysoký krvný tlak, zlepšujú kvalitu pokožky, vlasov aj nechtov a mnoho ďalších prospešných účinkov. Na Slovensku je bohato rozšírená a nie je ani cenovo náročná. Tak si ich pokojne pridávajte do jedla. Hodí sa aj na slané aj na sladké pokrmy.

Ľanové semienka

Tieto semienka sú protirakovinovou bombou. Obsahujú železo, vápnik, horčík, fosfor, draslík, sodík, luteín, zinok, meď, mangán, selén, omega 3- a 6- , vitamíny B1, B3, B6, C, E, K, kyselinu pantoténovú a listovú. Podporujú obranyschopnosť, zlepšujú trávenie, majú antiseptické a antibiotické účinky, udržiavajú pevné cievy, detoxikuje, napomáha správnej funkcii čriev a iné. Sú veľmi účinné pri chudnutí, pretože zasýtia. Určite ich vyskúšajte.
ľanove semienka

Sezamové semienka

Možno tak nevyzerajú, ale ich pravidelnou konzumáciou si môžete zlepšiť mnohé zdravotné ťažkosti. Sezam pozitívne vplýva na kardiovaskulárny systém, trávenie, pečeň… Obsahuje flavonoidy, vápnik, železo, horčík, meď, draslík, fosfor, mangán, selén, zinok, sodík, omega-3 a -6, vitamíny A, B1, B2, B3, B6, kyselinu listovú a pantoténovú. Stačí jedna hrsť denne a časom pocítite ich priaznivé účinky.
sezam

Konopné semienka

Nebojte, určite to neobsahujú THC, zato obsahuje mnoho prospešných vitamínov a minerálov. Obsahujú vápnik, železo, horčík, fosfor, meď, draslík, molybdén, sodík, zinok, selén, chróm, omega-3 a -6, vitamíny A, B1, B2, B3, B6, E, K, kyselinu listovú a pantoténovú. Podporuje imunitný systém aj trávenie, zlepšuje kvalitu svalstva a pokožky, má antiseptické účinky. Ich použitie je ideálne práve v studenej kuchyni a odporúčaná denná dávka je 1-2 čajové lyžičky. Obsahujú vyššiu koncentráciu živín ako sója a môžu byť plnohodnotnou bielkovinovou náhradou za mäso.

Tekvicové semienka (jadierka)

Je škoda, že veľa ľudí tekvicové semienka jednoducho s duživou vyhodia. Pritom obsahujú železo, vápnik, horčík, fosfor, draslík, sodík, zinok, mangán, meď, omega -3 a -6, vitamíny A, B2, B3, C, kyselinu listovú a pantoténovú. Zo svojich priaznivých účinkov môžem spomenúť napríklad ich silnú podporu obranyschopnosti, antiseptické účinky, močopudný účinok, pomoc pri prečistení obličiek, tiež sú to dobré prírodné antidepresívne zlepšovače nálady.

Prekvapili vás pozitívne účinky semienok? Smelo ich zaraďte do svojho jedálnička. Pomôže to prispieť k vášmu dobrému zdravotnému stavu.


pošli na vybrali.sme.sk

[Spolu: 0 Priemer: 0]
Značky :

autor

Šéfredaktorka, ktorá má rada prírodný životný štýl a preto sa rozhodla venovať sa tomuto magazínu. Jej hlavným posolstvom je šíriť osvetu ľudskej prirodzenosti a života v súlade s prírodou. Vo svojom voľnom čase rada číta oddychovú literatúru a spí. *

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

  • o nás

    Tento unikátny web-magazín je bohatý na všetky témy prírodného životného štýlu, o ktorých chcete a potrebujete vedieť. Viac nemusíte prehľadávať google. Prírodná krása, zdravé jedlo, fitness, prírodné liečivá, eko domácnosť či eko stavby - to všetko máte na jednom mieste. Rady, tipy, triky, rozhovory, odborné články, PR články, životné príbehy... stačí čítať.
     
    UPOZORNENIE
    Publikované informácie o zdraví nenahrádzajú liečbu kvalifikovaným lekárom.

  • štítky

  • Kontakt

Top