Home >> Fitness >> Pilates je pre každého
Pilates je pre každého

Snažíte sa dostať do formy, no neviete si vybrať akému cvičeniu sa budete venovať? Dnes je množstvo druhov cvikov, ktorých názvy niekedy ľudia nevedia ani vysloviť. Niektoré rýchlo vzniknú, no ešte rýchlejšie zaniknú. Avšak ja vám predstavím jedno, ktoré má svoju bohatú históriu a je stále in. Vyskúšate pilates?

Pilates má už viac ako 100-ročnú históriu. Vytvoril ho Joseph Hubert Pilates, ktorý sám v detstve trpel slabosťou a rôznymi chorobami. Vo svojom cvičení skombinoval západný a východný cvičený systém. Svoju, vtedy novodobú, cvičebnú metódu založil na precíznych a kontrolovaných pohyboch v spojení s dýchaním a koncentráciou mysle.

Pozitívne účinky pilates

– Aktivizuje hlboký svalový systém
– Odstraňuje svalovú nerovnováhu
– Spevňuje oslabené svaly
– Zlepšuje kondíciu
– Ukľudňuje myseľ
– Zmierňuje stres
– Zlepšuje držanie tela
– Zlepšuje techniku dýchania

Pilates je zložený zo súboru viac ako 500 rôznych cvičení, pri ktorých človek zapája svaly celého tela a svoju myseľ. Dôležité je kvalitné prevedenie každého cviku, na ktoré je toto cvičenie zamerané. Opakovanosť tu nie je podstatná. Na výber máte cvičenie na podložke alebo napríklad na fitlopte.
workout-1931107_1920

Dôležité je uplatňovanie 6 princípov pilatesu:

1. Koncentrácia
2. Kontrola
3. Centrum tela
4. Plynulosť
5. Presnosť
6. Dýchanie

Pilates pomáha budovať pevné a pekne tvarované svalstvo, no ručička sa na váhe veľmi nepohne. Napriek tomu budete vyzerať a cítiť sa lepšie.

Toto cvičenie je vhodné aj pre tehotné ženy, no má pár obmedzení. Tehuľka musí byť bez akýchkoľvek zdravotných problémov a nesmie vykonávať cviky zamerané na bruško a v ľahu. Kvalitný inštruktor vám poradí ako na to.
Odporúča sa aj ako pokračovanie rehabilitačnej liečby a využívať ju môžu aj ľudia s rôznymi problémami svalových disbalancií, či jednostranným zaťažením svalových skupín.

Vyžaduje si pravidelnosť. Navštevujte hodiny Pilates 2-3x týždenne. K cvičeniu potrebujete plnú sústrednosť, vôľu, pohodlný odev, bosé nohy a dostatočný, pravidelný príjem tekutín.

Video zdroj: youtube.com


pošli na vybrali.sme.sk

[Spolu: 0 Priemer: 0]

autor

Šéfredaktorka, ktorá má rada prírodný životný štýl a preto sa rozhodla venovať sa tomuto magazínu. Jej hlavným posolstvom je šíriť osvetu ľudskej prirodzenosti a života v súlade s prírodou. Vo svojom voľnom čase rada číta oddychovú literatúru a spí. *

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

  • o nás

    Tento unikátny web-magazín je bohatý na všetky témy prírodného životného štýlu, o ktorých chcete a potrebujete vedieť. Viac nemusíte prehľadávať google. Prírodná krása, zdravé jedlo, fitness, prírodné liečivá, eko domácnosť či eko stavby - to všetko máte na jednom mieste. Rady, tipy, triky, rozhovory, odborné články, PR články, životné príbehy... stačí čítať.
     
    UPOZORNENIE
    Publikované informácie o zdraví nenahrádzajú liečbu kvalifikovaným lekárom.

  • štítky

  • Kontakt

Top