Home >> Fitness,zložené >> Ako správne cvičiť brušáky?
Ako správne cvičiť brušáky?

Určite ste sa stretli s viacerými názormi a tipmi ako riešiť bolesti chrbtice, ako a čo posilniť a podobne. Jednou z vecí, ktorú ste mohli počuť je „začni cvičiť BRUCHO“. Môj názor a rada pre vás je najskôr špecificky vyšetriť a prísť na koreň veciam, ktoré danú dysfunkciu spôsobili a následne riešiť postup cvičenia.

Cvičenie brušných svalov pri bolestiach chrbtice je veľmi dôležite, ale ako? Silny six pack (tehličky, ktoré sú na prvý pohľad najviac viditeľné (priamy sval brucha ,lat. musculum rectus abdominis) vám silné brucho nespravia a taktiež majú malý súvis s posilnením a stabilizáciou centra tela, ktoré je veľmi dôležite práve pri problémoch chrbtice. Pri nesprávnom prevedení sklápačiek- brušakov, sa môže daný problém chrbtice zvýrazniť, zhoršiť, prehĺbiť a nastáva bludný kruh. Posturálna stabilizácia a hlboký stabilizačný systém- tento pojem ste už možno niektorí počuli, ale viacerí určite nie.

Ide o koaktiváciu určitých svalových skupín, ktoré stabilizujú centrum tela a následne spôsobujú určité biomechanické vetvy, na ktoré sa viažu periférne segmenty a ich práca závisí práve na tejto stabilizácii. Práve pri tomto výcviku sa posilňujú hlbšie uložené brušné svaly, ktoré majú hlavnú úlohu pri stabilizácii a opore pre chrbticu. Tieto hlboké svaly pri správnej práci a posilnení pomáhajú zvládať zaťaž chrbtice a taktiež vo vysokom percente pomáhajú pri liečbe bolesti chrbtice. A následne môžete riešiť nasledujúce postupy posilňovania vonkajších brušných svalov, ktoré sekundárne pomáhajú práci hlbokých brušných svaloch. Sklápčky- brušaky sú dobrý cvik, ale až po adekvátnom výcviku posilnenia hlbokých brušných svalov. Môj názor z praxe je posilňovanie brušných svalov, správna koaktivácia, timing a začlenenie týchto svalov do príslušných svalových reťazcov a pohybových vzorov sú kľúčové pri liečbe niektorých dysfunkčných stavov týkajúcich sa bolesti chrbtice. Samotné sklápačky – brušaky problém nevyriešia, ale sekundárne majú na stabilitu a pevnosť maličký vplyv v pozitívnom zmysle slova.

Na prvej fotke je správna technika prevedenia sklápačky- brušaku ,ktorá nepreťažuje samotnú chrbticu a jednotlivé štruktúry chrbtice ako sú(platničky , väzy, atď.) Tento mikro postup sklápačky adekvátne aktivuje brušné svaly a nepôsobí kontraproduktívne na chrbticu.18903046_1455366647817481_63484169_n

Druhá fotografia znázorňuje bežné prevedenie sklápačky mnohých cvičencov, ktoré môžu vo vysokom percente pôsobiť kontraproduktívne pri samotnej bolesti alebo daný problém môžu vyvolávať. Americké a Australské štúdie potvrdili, že pri celých brušákoch, ako vidite na druhej fotografii, sa preťažujú a trpia najviac platničky (intervertebrálny disk, lat. discus intervertebralis), ktoré majú taktiež iba určitú dobu tolerancie na zaťaž. Preto je dôležite dbať a vybrať si cviky, ktoré môžu pomôcť riešiť tieto bolesti a problémy chrbtice. Nie je pohyb ako pohyb .
18928343_1455366697817476_1699660683_n


pošli na vybrali.sme.sk

[Spolu: 1 Priemer: 5]
Značky

autor

Fyzioterapeut, športovec, ktorý rieši problémy pohybového aparátu manuálno-aktívnou cestou. Absolvoval certifikované kurzy Myofasciálnej techniky, Dornovej metódy, klasickej a športovej masáže, kurz regenerácie a iné.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

  • o nás

    Tento unikátny web-magazín je bohatý na všetky témy prírodného životného štýlu, o ktorých chcete a potrebujete vedieť. Viac nemusíte prehľadávať google. Prírodná krása, zdravé jedlo, fitness, prírodné liečivá, eko domácnosť či eko stavby - to všetko máte na jednom mieste. Rady, tipy, triky, rozhovory, odborné články, PR články, životné príbehy... stačí čítať.
     
    UPOZORNENIE
    Publikované informácie o zdraví nenahrádzajú liečbu kvalifikovaným lekárom.

  • štítky

  • Kontakt

Top