Home >> Krása,Wellness >> Ako si pripraviť prírodný domáci wellness?
Ako si pripraviť prírodný domáci wellness?

Určite ste vyčerpaní a unavení z každodenných starostí. Nájdite si chvíľku pre seba. Doprajte si uvoľňujúci , voňavý, relaxačný kúpeľ vo vlastnej vani. Je množstvo domácich prísad, ktoré môžete pridať do svojho teplého kúpeľa a dopriať si nie len oddych, ale aj ošetrenie pokožky. Urobte zo svojej kúpeľne wellness centrum.

Ak premýšľate, čo si do teplého kúpeľa pridať, tak máte na výber hneď z niekoľkých možností. Užiť môžete soli, olejčeky alebo penu. Pri pene však počítajte s tým, že má tendenciu vysúšať vašu pokožku, preto by ste vo vani nemali zostať príliš dlho. V inom prípade zvoľte radšej olej alebo soľ. S esenciálnymi olejmi to tiež netreba preháňať. Stačí do 10 kvapiek. Spolu s nimi si môžete do kúpeľa pridať aj bylinky. Aj máte čerstvé tak pridajte o trocha viac.

Na to, aby ste mohli v kúpeľni relaxovať, je potrebné ju patrične zariadiť. Vyhádžte z nej všetko čo by vás mohlo rušiť, uložte všetko na svoje miesto aby ste nemuseli myslieť na to, že máte vedľa seba nejaký rušivý element. Pustite si relaxačnú hudbu, zapáľte si vonný olej alebo vonnú tyčinku, nezabudnite na tlmené svetlo sviečok a napustite vaňu. Teplotu vody zvoľte podľa toho aká vám vyhovuje. Pridajte obľúbené prísady a už vám nič nebráni v relaxe.

zdroj: pexels.com

zdroj: pexels.com

Nezabudnite ani na to, že vylezením z vody relax nekončí. Ešte pred tým ako vleziete do vane, dajte si na radiátor nahriať uterák a župan. Po kúpeli si pokožku osušte teplým uterákom, poriadne sa nakrémujte prírodným telovým mliekom a zabaľte sa do teplého županu. ešte na chvíľu si ľahnite, zatvorte oči a oddychujte, aby pocit po relaxačnom kúpeli vydržal čo najdlhšie.

Ale aj horúci kúpeľ môže mať svoje negatíva. O tom vedia hlavne tí, ktorí trpia nízkym krvným tlakom a neraz sa im pri dlhom pobyte vo vani zatočila hlava. A možno by ste sa chceli inšpirovať americkými filmami, kde si popri horúcom kúpeli doprajú aj pohár sektu. To však tiež nie je dosť dobrý nápad. Už horúca voda dostatočne prekrvuje organizmus a v kombinácii s alkoholom sa určite nebudete cítiť 2x príjemne. Ďalším pravidlom je, že by ste vo vani nemali stráviť celý deň. Ideálny čas je maximálne pol hodiny. V inom prípade sa vám už oslabuje organizmus. Čo sa vám v konečnom dôsledku tiež nebude páčiť.

Ale je tu aj dobrá správa pre tehuľky. To, že by sa tehotné ženy nemali kúpať je už mýtus minulosti. Práve gynekológovia odporúčajú kúpeľ s bruškom ako vynikajúci relax. Tu však platí, že voda vo vani nesmie byť teplejšia ako 37°C a tiež je potrené dať si pozor ak chcete v tehotenstve pridať do kúpeľa bylinky, oleje, peny či soli.
V nasledujúcom príspevku vám predstavíme aké suroviny si môžete do relaxačného kúpeľa pridať.


pošli na vybrali.sme.sk

[Spolu: 0 Priemer: 0]
Značky

autor

Šéfredaktorka, ktorá má rada prírodný životný štýl a preto sa rozhodla venovať sa tomuto magazínu. Jej hlavným posolstvom je šíriť osvetu ľudskej prirodzenosti a života v súlade s prírodou. Vo svojom voľnom čase rada číta oddychovú literatúru a spí. *

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

  • o nás

    Tento unikátny web-magazín je bohatý na všetky témy prírodného životného štýlu, o ktorých chcete a potrebujete vedieť. Viac nemusíte prehľadávať google. Prírodná krása, zdravé jedlo, fitness, prírodné liečivá, eko domácnosť či eko stavby - to všetko máte na jednom mieste. Rady, tipy, triky, rozhovory, odborné články, PR články, životné príbehy... stačí čítať.
     
    UPOZORNENIE
    Publikované informácie o zdraví nenahrádzajú liečbu kvalifikovaným lekárom.

  • štítky

  • Kontakt

Top