Home >> Rodina,zložené >> Ako mať kvalitný spánok?
Ako mať kvalitný spánok?

Hlboký a nerušený spánok je spomaľovač starnutia, prevencia zdravia a vysokej kondície.

Najčastejšie príčiny nespavosti sú:

• Náročná práca
• Rodinné problémy
• Stres, depresie
• Alkohol, kofeín a veľa cukru
• Zdravotné problémy
• Užívanie niektorých liekov
• Pozeranie televízie alebo používanie mobilu tesne pred spaním
• Debaty na vážne témy pred spaním
• Jedenie pred spaním
alarm-clock-1193291_1920

Čo potrebujete pre kvalitný spánok?

Choďte spať každý deň v rovnakú hodinu a tiež vstávajte v rovnakú hodinu. Nefajčite ani nepite kávu pred spaním. Oba sú silné stimulanty, ktoré vám nedovolia kvalitne spať. Niekto si rád večer dopraje pohár vína, no nemali by ste tak robiť minimálne 2 hodiny pred spaním. Ako alkohol vyprcháva, tak sa cítite čulejší, preto ho nechajte vyprchať kým si ešte nelíhate spať. Dbajte na to, aby bola izba, v ktorej spíte poriadne vyvetraná a chladnejšia. Ak si pred tým dáte teplú sprchu alebo kúpeľ, vaše telo sa v takej miestnosti začne ochladzovať, čo produkuje tvorbu melatonínu zodpovedného za spánok. Zbavte sa všetkých elektromagnetických prístrojov v spálni, ktoré majú výrazný podiel na nižšej produkcii melatonínu – určite sa vám bude lepšie spať. Nezabudnite tiež na tmu. Akékoľvek svetlo, či už z nočnej, alebo pouličnej lampy, preniká cez očné viečka, čo môže dať mozgu signál na vstávanie. Doprajte si kvalitný matrac aj vankúš, aby ste svojej chrbtici zabezpečili optimálnu polohu a nevstávali tak dolámaní. Dýchajte zhlboka, pomáha to uvoľneniu a tak aj lepšiemu spánku.
feet-2308646_1920

Čo ste o spánku nevedeli?

• Za posledných 100 rokov sa priemerná dĺžka spánku skrátila o 1,5 hodiny
• Nepozornosť z nedostatku spánku spôsobuje 20% dopravných nehôd
• Riziko rakoviny prsníkov sa zvyšuje o 62% ak žena spí menej ako 6 hodín
• Riziko srdcovej choroby sa zvyšuje o 48% ak spíte menej ako 6 hodín
• Ročne priberiete 6,5 kg ak spíte menej ako 6 hodín
• Ak spíte len 5 hodín, zvyšuje to riziko nadváhy až o 73%

Foto zdroj: pexels.com


pošli na vybrali.sme.sk

[Spolu: 0 Priemer: 0]
Značky

autor

Šéfredaktorka, ktorá má rada prírodný životný štýl a preto sa rozhodla venovať sa tomuto magazínu. Jej hlavným posolstvom je šíriť osvetu ľudskej prirodzenosti a života v súlade s prírodou. Vo svojom voľnom čase rada číta oddychovú literatúru a spí. *

Komentár

  1. Počasie píše:

    Podla mna zavysi dost aj od pocasia. Napr. take kvapky z dazda ten prijemny zvuk ma vzdy uspi. Ale tato vec ma dost prekvapila

    Riziko rakoviny prsníkov sa zvyšuje o 62% ak žena spí menej ako 6 hodín

    To sa mi zda troska pritiahnute za vlasy…..

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

  • o nás

    Tento unikátny web-magazín je bohatý na všetky témy prírodného životného štýlu, o ktorých chcete a potrebujete vedieť. Viac nemusíte prehľadávať google. Prírodná krása, zdravé jedlo, fitness, prírodné liečivá, eko domácnosť či eko stavby - to všetko máte na jednom mieste. Rady, tipy, triky, rozhovory, odborné články, PR články, životné príbehy... stačí čítať.
     
    UPOZORNENIE
    Publikované informácie o zdraví nenahrádzajú liečbu kvalifikovaným lekárom.

  • štítky

  • Kontakt

Top